Thumbnails

5 zasad jak zamieścić dobre i skuteczne ogłoszenie

Komentarzy ( )

Zapewne każdy z Was miał okazję i zetknął się z internetowymi serwisami, które oferują kupno/sprzedaż, korzystaliście z nich nie tylko jako kupujący, ale większa część z Was próbowała już „coś” sprzedać. Niesłabnącą popularnością cieszą się wciąż takie serwisy jak np. Warszawalokalnie.pl, dzięki któremu w bardzo prosty sposób możesz sprzedać nie tylko zalegające rzeczy w twoim garażu, czy piwnicy, ale także samochód, nietrafiony prezent, zwierzęta domowe, czy usługi. Sekret skutecznej sprzedaży tkwi w szczegółach a oto 5 zasad jak zamieścić ogłoszenie, aby sprzedaż była skuteczna.

Zasada nr 1 Przygotowanie produktu

Należy zacząć od podstaw. Dobre przygotowanie produktu to pierwszy krok do sukcesu. Jeżeli sprzedajesz rzeczy używane, musisz zadbać o to, by prezentowały się jak najlepiej. Jeżeli wystawisz poplamioną, nieuprasowaną bluzkę, ubłocony samochód, poplamione krzesło to musisz mieć świadomość tego, że jeżeli nawet dojdzie do sprzedaży, to cena za ten przedmiot nie będzie zbyt wysoka. Zasada, że „kupujemy oczami” jest zawsze aktualna, warto więc poświęcić trochę czasu,  a nawet „doinwestować” w sprzedawany przedmiot, a niewątpliwie będzie to opłacalna inwestycja.

Zasada nr 2 Dobre zdjęcia

Kiedy mamy już przygotowany produkt, wyszorowaliśmy zakurzone buty i wyczyściliśmy kanapę, teraz czas na wykonanie dobrego zdjęcia. Przy czym nie musisz mieć profesjonalnego sprzętu, aby zdjęcie  przykuło uwagę i zwiększyło sprzedaż. Dzisiaj, w dobie smartfonów, praktycznie każdy ma możliwość wykonania takiej fotografii. Zdjęcie po pierwsze musi być wyraźne. Rozmazane, robione w ciemnym pomieszczeniu i nieostre na starcie zmniejszają szansę sprzedaży. To wszystko co udało się zrobić w punkcie pierwszym, czyli „dopieszczenie” i przygotowanie produktu trzeba teraz pokazać na zdjęciu, a to przybliży niewątpliwie do sukcesu sprzedażowego.

Zasada nr 3: Dobry tytuł i odpowiednia kategoria

Lwia część pracy już gotowa, rzeczy do sprzedaży przygotowane, zdjęcie zrobione. Kolejnym krokiem jest nadanie odpowiednie tytułu temu, co chcemy sprzedać, a dobry tytuł to podstawa, ponieważ duża część odbiorców korzysta z wyszukiwarek na stronach, więc to jaki tytuł nadamy będzie miało odzwierciedlenie w ilości osób odwiedzających nasze ogłoszenie i samych zainteresowanych. Ważne jest by w tytule zamieścić precyzyjnie to co sprzedajemy, markę przedmiotu, czy rozmiar. Na przykład w przypadku butów „Buty Adidas Superstar roz. 38” – tytuł zawiera wszystko co najważniejsze i wszyscy zainteresowani bez problemu odnajdą nasze ogłoszenie. Musimy również pamiętać o tym by dodać ogłoszenie w odpowiedniej kategorii, jest to bardzo ważne, ponieważ po pierwsze administrator serwisu może błędnie zamieszczone ogłoszenie usunąć, a nawet jeżeli tak się nie stanie, to osoby, które będą wyszukiwać przedmioty po kategoriach na pewno nie odnajdą naszego ogłoszenia.

Zasada nr 4: Unikalne treści

Przechodzimy do konkretów J. Musimy pamiętać, że przygotowanie produktu, jego zdjęcie oraz tytuł to nie wszystko. Konieczna jest treść ogłoszenia i tutaj trzeba już trochę się wykazać. Najbardziej wartościowe ogłoszenia, to takie które jest precyzyjnie opisane, nie jest skopiowane ani od innego sprzedającego, ani ze strony producenta. W tym miejscu podajemy już więcej szczegółów. Tak jak w tytule wystarczyło podać tylko najważniejsze kwestie, tutaj mamy pole do popisu i możemy podać wszystkie szczegóły, od koloru, poprzez dokładny wymiar, funkcjonalność, w jakim stanie jest sprzedawany przedmiot. To kolejny krok, który przybliży nas do sprzedaży i zwiększy naszą skuteczność.

Zasada nr 5: Odpowiedni serwis i lokalność  

W zasadzie można by kwestionować zasadność umieszczenia tego punktu jako ostatniego, równie dobrze mógł mieć nr 1, gdyż te wszystkie wyżej wymienione zasady bez odpowiedniego serwisu nie będą miały  znaczenia. Najlepiej kiedy zamieścimy ogłoszenie w serwisie, który oferuje sprzedaż tak zwaną lokalną, czyli zawęzimy obszar sprzedaży do najbliższej okolicy, która umożliwia odbiór osobisty. Taka forma sprzedaż pozwala zaoszczędzić na przesyłce, gdzie przy sprzedaży mało wartościowych przedmiotów po prostu się nie kalkuluje, pozwala obejrzeć przedmiot przed zakupem, a przynajmniej mieć pewność, że sprzedawca jest uczciwy, ponieważ umożliwiając taką formę jak odbiór osobisty, nie ma nic do ukrycia i sprzedawany przez niego przedmiot powinien być zgodny z opisem. Oczywiście lokalność jest też bardzo ważna przy zakupie nieruchomości, samochodów, czy zwierząt, gdzie podróż na drugi koniec Polski po pierwsze może być ryzykowna, a na pewno jest kosztowna. Najwygodniejsza jest więc sprzedaż w promieniu około 100 km.

Wszystkie te zasady są bardzo ważne i z pewnością przyczynią się do skuteczności sprzedaży, bo przecież nie chodzi o to, by zamieszczone ogłoszenie „wisiało” w serwisie przez pół roku, ale by jak najszybciej doszło do sprzedaży. Idealnym miejscem do zamieszczania ogłoszeń lokalnych jest serwis Warszawalokalnie.pl, gdzie całkowicie darmowo można zamieścić ogłoszenie. Jeżeli tylko zastosujecie się do tych 5 zasad skuteczność sprzedaży gwarantowana!